Trotant per La Toscana – Stage de pre-temporada

Ha estat una setmana el que ha durat la nostra estança a “La Farfalla”, una casa rural a San Miniato, La Toscana, Pisa, Itàlia. O millor dit, sis dies si treiem els llargs trajectes d’anada i tornada en cotxe des de Vic.

Personalment no havia estat mai a aquella zona i evidentment com a qualsevol indret on hi anem de visita, només ens podem endur una petita impressió dels llocs visitats i de les persones amb qui hem tractat, i hauríem de viure-hi una bona temporada més per acabar de copsar les diverses essències. Però pel que fa al tema que aquí ens ocupa, el córrer, amb els quatre entrenaments realitzats de bon matí pels voltants de San Miniato, ens hem pogut endur una petita idea del que seria entrenar en aquesta zona durant l’estiu.

Per començar, he de dir que la casa rural en qüestió “La Farfalla”, es troba als afores de San Miniato, un poble d’uns 20.000 habitants repartits en gran part per zones rurals. Quan vam arribar per primera vegada a la casa, després de més de 1000 quilòmetres per carretera, ens envaí una sensació de pau i tranquilitat, que fóu generada pel verd dels prats del voltant, el silenci que hi habitava, la puresa de l’aire que s’hi respirava i una temperatura que a aquestes dates a Vic no és tan fresca, juntament amb la gran hospitalitat i amabilitat del seu responsable, en Vittorio del Pozzo i la seva dona, la Terezza. La cosa prometia.

Casa rural La Farfalla

Aquell primer dia, després d’una dutxa, un descans ben merescut i un soparet a la terrassa de la nostra estança, vam anar de cap al llit per descansar, i com era d’esperar, amb aquella temperatura vàrem poder-ho la mar de bé. I l’endemà ben d’hora al matí vam sortir per fer el primer rodatge suau i curt pels voltants. A una fondalada de davant de la casa hi havia una mica de boira i la temperatura era més aviat fresca. Vam sortir per la pista de terra de davant i la vam seguir fins que va quedar tallada i vam retrocedir per continuar per la pista asfaltada. Aquell dia vam fer poca cosa, 5 kms, però l’endemà en van ser 8 i el tercer 8.5. Es poden fer rampes força pronunciades o bé una mica de pla. En aquest primer dia, tot va ser força planer.

El segon dia en canvi, vàrem enfilar per una pista de terra que no parava de pujar i després vàrem desfer el camí. Pel meu gust hi havia massa pedres i sotracs, però l’esforç va valer la pena. El desnivell va ser de 205 m.+ 205m.- per 4 km de pujada i 4 de baixada.

El tercer dia, el més dur, però també el més satisfactori. 8.5km, la meitat de pujada i l’altra meitat de tornada, amb un desnivell positiu de 250m. Vam enfilar per una pista asfaltada fins a un restaurant de la zona, on vàrem aprofitar per demanar hora per dinar aquell mateix dia, per recobrar forces… ;-D

Resumint una mica, crec que la zona rural de San Miniato és un bon lloc on practicar esport durant els mesos d’estiu, i on a més hi tenim un bon camp base per les sortides turístiques a Firenze, Pisa, Vinci, etc., ja que queda situat just entre Pisa i Firenze, a uns 35 km de cada ciutat. El mateix Vittorio ens va comentar que molts eren els esportistes que passaven les seves vacances per aquella zona. A part, per la seva tranquilitat, el lloc és ideal per passar-hi les vacances en família i per estar-s’hi ben relaxats. Segurament que una setmana és massa poc temps per poder gaudir una mica més de la casa i el seu entorn, i alhora fer el turista per La Toscana, però la veritat és que ens ho hem passat bé.

I després de tan exercici, pasta i pizza no va faltar per tal de carregar els dipòsits de combustible.

Aquesta entrada ha esta publicada en Atletisme - Entrenaments, Turisme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.