"Descans" actiu – Fontalba – Puigmal – Núria – Fontalba

Ahir dos valentes i dos valents ens vàrem atrevir amb la volta des de Fontalba 2070, pujant cap al Puigmal 2914, baixar cap a Núria 1970 per la cara Est i tornar cap al punt d’inici.

Per tractar-se de dilluns, la sortida en principi no hauria d’alterar la preparació que estem fent la Marta i jo de cara a la cursa de la Mercè i la mitja marató de Roda de Ter, i innocents de nosaltres ens creiem que es podria tractar d’un descans actiu…

L’esquena d’ase

Anem pujant fins que fem el cul, esquena i coll de l’ase, essent aquest darrer el tram més pronunciat i on hem suat una mica més. Però la pujada ens ha anat prou bé. Després de pujar pel coll ja podem intuir el pic i poc després ja veiem la creu. Tot i la calor que feia fins fa uns moments, aquí ens hem d’abrigar perquè el vent és fred a aquestes alçades.

Camí del cim

Poc després ja som al cim. Ens fem quatre fotos i ràpidament ens dirigim cap a un paravents fet amb pedres, on ens parem per endrapar una mica.

Cim del Puigmal 2914

Amb la panxa plena comencem el descens cap a Núria, agafant el corriol que baixa del cim en direcció Est. Quan portem una estona baixant, em començo a notar extremadament carregat dels quadríceps i li pregunto a la Marta si a ella li passa el mateix. Em contesta que sí i es fa evident que els músculs encara no s’han refet de l’entrenament del dia anterior al vespre d’onze quilòmetres. En fi, ens ajudarem amb els bastons i anem fent vàries parades.

Ens creuem amb aquest salt d’aigua i ens hi estem una estona descansant i hidratant-nos. És relaxant el soroll del fluir de l’aigua.

Baixant cap a Núria

Per fi ja veiem les instal·lacions de l’hotel de Núria i això vol dir que aviat s’acabarà la dura baixada. Un cop a baix, aprofitem per anar al lavabo i a menjar i beure al restaurant, on ens hi passem força estona. Ha estat un descans merescut.

Arribant a la Vall de Núria

El que ve després, si bé ho recordàvem més planer, no és ben bé així, i només començar ja ens esperava una bona pujada sóta un sol abrasador, que ens ha obligat a beure i beure. Des d’aquí i fins el final de la volta hem anat fent, ja una mica cansats.

Les dades finals: 14.405 metres de recorregut i 1.420 m + i 1.420 m de desnivell acumulat, en 5 hores i 31 minuts.

Aquesta entrada ha esta publicada en Esport. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.