Preparació XXVIIIa Mitja de Roda de Ter

Avui abans d’anar a passar una estona a la piscina per fer un bany i prendre una mica el Sol, he passat pel quiosc a buscar una Runnersworld. No solc llegir-la, perquè penso que els articles es repeteixen i sempre es parla del mateix: com córrer més ràpid, com baixar pes, com evitar lesions, material esportiu,  com evitar la calor, etc, etc, etc. Però avui hi he trobat unes taules per la preparació de la primera mitja marató, i encara que ja n’he fetes 5, he trobat que els entrenaments s’adeqüen molt al meu nivell actual, essent de quatre sessions per setmana.

En aquest cas m’agradaria baixar de 1:50 i batre així el meu registre de 1:53:03, aconseguit en aquesta mateixa cursa ara farà dos anys. La taula d’entrenaments per baixar d’aquest temps, és per a 10 setmanes i comptant que la mitja se celebra el 9 d’octubre, m’hauré de conformar en fer les darreres 6 setmanes del pla. Però tal com he estat entrenant aquest estiu, crec que no hi haurà problemes per adaptar-me al nivell. De fet ahir m’hagués tocat descans i vaig fer 7k amb 200m +/- de desnivell, i avui m’hagués tocat 5k a ritme normal i en canvi n’he fet 6.8. Demà ja empalmo amb el pla i faré descans.
Mirem els registres a aquestes 5 mitges que abans comentava:
1a: XVIIIa Mitja del Calçot (29/03/2009) – 2:01:16 a 5’45”
La primera mitja sempre fa respecte i la vam fer juntament amb la Marta, amb la intenció d’acabar-la i punt. Estic convençut que podíem haver anat a un ritme més ràpid.

2a: XXVIa Mitja de Roda de Ter (11/10/2009) – 1:53:03 a 5’20”
Millor marca en mitja. Recordo que en ens vam preparar bé per a aquesta mitja, anant a gimnàs i tot, seguint el pla cada dia. I també recordo acabar molt sencer.

3a: XXIXa Mitja de Ripoll (15/11/2009) – 1:56:08 a 5’31”
Aquí vaig patir pujant massa ràpid i perdent “pistonada” a la 2a meitat. Vaig acabar amb un dolor molt intens a la planta del peu esquerra, primers símptomes de la fractura de Jones que apareixeria més endavant. Crec que l’error va ser entrenar amb les Trabuco per asfalt, no tant per ser un calçat de muntanya, sinó per ser per pronadors, quan més endavant vaig saber que sóc supinador. Un  altre error va ser deixar passar poc temps entre les dues mitges. I un tercer error, va consistir en entrenar massa i massa dur pel nivell que tenia, i aquell dia vaig petar.

4a: XXVIIa Mitja de Roda de Ter (10/10/2010) – 1:59:57 a 5’41”
Primera mitja després de la lesió al peu, tornant amb dificultats i en aquest cas patint del mśucul bessó, que em va obligar a afluixar el pas cap al km 10.

5a: IIa Mitja de Vic (19/12/2010) – 2:02:17 a 5’48”
Vaig fer aquesta mitja sense pràcticament preparar-la i per això el pitjor dels resultats. Estava fent el Treball Final de Carrera i realment anava cansat i físicament es va notar.

Per assolir l’objectiu hauria d’anar a un ritme de 5’13” durant els 21k. Potser sigui una mica just en 6 setmanes? no ho sé, ja ho veurem. La qüestió és provar-ho i esperar que ens respectin les lesions durant els entrenaments. També m’agradaria vigilar una mica amb el menjar, i fer un dia de peses a la setmana, per anar bé, els dimarts després de córrer.

El pla seria aquest:

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Esport. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a Preparació XXVIIIa Mitja de Roda de Ter

  1. Va bé marcar-se objectius. És un motiu més per posar-se les sabatilles i sortir a entrenar. Tots tenim a dins l'esperit de millora. Vinga ànims i a seguir el pla de 6 setmanes. Ja ens comentaràs els resultats.

  2. Ferran ha dit:

    Força ànims amb l'aventura! La fareu tots dos? I recorda: the journey is the reward!

  3. piernas ha dit:

    venga a fundir en cronoooooooooooooooo

  4. XeviX ha dit:

    Ricard, si que va bé tenir aquests petits objectius, almenys d'aquesta manera entreno més regularment.Ferran, gràcies, aquest cop hi aniré sol, la Marta de moment s'agafa un parèntesi athlètic! Hombre Piernas, como va esa recuperación??!!

  5. Paco ha dit:

    Vols dir que les "guardies" et deixaràn correr?Ummm…

  6. XeviX ha dit:

    Paco, bo l'acudit! xD

  7. Dioni Tulipán ha dit:

    Bien XeviX..Como bien has dicho, poniéndote objetivos, te "obligará" entrenar mejor y con más regularidad.y ehhhh, aprofita el parèntesi de la Marta 🙂

  8. XeviX ha dit:

    Vamos a ver si consigo esa regularidad de entrenos, Dennis. De momento la primera semana la llevo bien! ;-D

  9. Ana ha dit:

    Venga Xevi! Si puedes y quieres, lo consigues! ve poniendo en el facebook los días que sales, así cuando no salgas te reñimos! ;)1 besote grande a Marta, tengo ganas de volver a verla en una cursa

  10. XeviX ha dit:

    Buena idea Ana, ya he puesto el de hoy, así que no me riñas… ;-). Un beso a ti de nuestra parte.Saludos.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s