VIa cursa de Puigmoltó

Des de que ens vam traslladar a viure a Sant Bartomeu del Grau que tenia el cuc de córrer aquesta cursa de muntanya, per diverses raons. Una d’elles per conèixer una mica més l’entorn salvatge de la zona. Un entorn que he anat coneixent provant camins i pistes durant aquests ja mes de dos anys. No ens enganyem, aquí no hi trobareu gaires pistes netes i fàcilment transitables, sinó que el que més abunda són pistes enfangades sovint, plenes de pedres, forats, arrels, soques d’arbres, i en alguns corriols estrets molts matolls. Personalment no és el que més m’agrada, i per això fins ara entrenava força per asfalt (que de carretera també n’hi ha).

Ahir al vespre vaig decidir de fer la de 12km (aquesta vegada també hi havia la de 23km). Avui em llevo a quarts de 8per menjar alguna cosa lleugera i cap a un quart de nou he anat cap al camp de futbol, on de seguida m’he trobat al meu cunyat el seu germà i un altre company. Vaig a buscar el dorsal i escalfo una mica.

Sortim puntualment cap al sud, enfilant per una pista herbada, per anar fins a la carretera que travessa el poble i baixar cap una pista que a vegades es torna corriol i en ocasions passa per llocs lleugerament tècnics. Hem anat baixant fins al km 4, però de sobte la primera pujada forta per pista ampla ens port al 1r avituallament d’aigua. Aquesta zona no la coneixia, i d’aquí fins al km 8 passem per una zona de sota bosc que va seguint un rec i me n’adono que tinc un bon tram ben a prop de casa que desconeixia. Feia un dia molt assolellat, però aquí sota hi mana la foscor. Sens dubte es tracta d’una zona de bac on no hi toca mai el sol i on fins i tot hi he vist molsa a aquest època de l’any. El corriol és molt estret, en un constant puja-baixa que trenca les cames i et fa esbufegar de valent. Hem hagut de travessar el rec 3 o 4 vegades, mullant-me els peus en una ocasió. S’ha de vigilar amb les soques que queden amagades i són molt primes. A partir d’ara comença una pujada molt forta (km 8). Començo a agafar-m’ho amb calma tot caminant i fem petar la xerrada amb un noi que em veia al darrera. Hem fet un grupet de 3 caminadors tot fent la xerrada. Arribem al 9 i aquí hi ha el 2n avituallament on a banda d’aigua hi ha meló i taronja, prenc 2 talls de meló, un de taronja i un got d’aigua. Després d’això la pujada encara és més forta, i és lògic tenint en compte que el desnivell anunciat és de me´s de 400m positius i encara queda força per pujar.

D’aquí fins a l’arribada hi ha trams més planers, on aprofito per córrer i deixar enrere els companys de travessa. Ben petat, arribo en 1h51’30” per fer els 12.600 metres de recorregut i quedar en 90a posició de 100 participants.

El resultat no ha estat pas cap sorpresa per mi, ja em conec i ja sé que en aquestes curses de muntanya, en tinc prou en no quedar l’últim, i també haig de tenir en compte que haig vaig fer una ruta de BTT prou dura. Per exemple la setmana passada a Cantonigròs vaig quedar cap a a meitat, i això s’entén perquè és una cursa amb menys desnivell i sense trams tècnics. Val a dir també, que avui he acabat amb molt mal a la part interior dels peus, potser hauria de canviar el calçat.

En acabar un bon entrepà de botifarra, begudes i anar guaitant com van arribant els companys.Image

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a VIa cursa de Puigmoltó

1. Dennis ha dit:

Molt bé XeviX, veig que la tenies a la mateixa distancia de casa que jo aquest cap de semana!!

Doncs, ja tens un altre circuit per entrenar, que sempre va bé.

La teva posición no és extrany: A la muntanya, quan menys gent hi ha, més nivell mitjà.

Felicitats!
    Dennis.

2. xevix29 ha dit:

Si, en cada cursa o partida sempre sóc conscient del meu nivell, i m’adapto a la situació.